夫父日記

(私)30代の男(会社員) (元妻)同じ年(専門職) / 子供2人(2017/6 ,2018/12生) / 育児・家事・仕事・夢奮闘記 / 随時更新

スピーチ内容1

毎日朝早く起きて英語のスピーキング学習をしています(2か月平日毎日継続中(習慣化))。スピーチで伝える力をつけるという課題があったので、指示と内容を下記にご紹介します。

現在の自分を作る、よりどころとなった挑戦や出来事について説明してください。

 今の自分を作ってくれた挑戦や出来事が起きたのは、17歳の時です。私は進学校に通っていましたが成績は良くなく、クラブ活動(ラグビー部)も辞めていたので自分に自信を持てていなかった時期でした。私の高校生活で記憶に残る事をしようと、高校で最も盛り上がるイベントである運動会の人気種目である棒倒し・騎馬戦・綱引きの運営をする事にしました。600名近くを導くリーダー経験は勿論その時の自分はなかったし、自分自身に自信もなかったですので、毎日自分を奮い立たせて計画を立てていきました。その時の部下に相当する各生徒ブロックの幹部は私の同級生や後輩でしたが彼らとの衝突があっても根気強く計画を進め、無事運動会をやりきる事が出来ました。それが現在の自分を作る大きな要素の一つとなっています。実際、36歳となる今までも多くのプロジェクト完遂経験や、管理職になれたのもその初期の経験があったからです。

 

Describe a challenge or event that made you who you are today.

The challenge or event that made me who I am today happened when I was 17 years old. I was attending an advanced school, but my grades were not good, I had quit my club activities (rugby club), and it was a time when I did not have confidence in myself. I decided to do something memorable in my high school life, and I decided to organize the most exciting event in high school, the Sports Day, which includes the popular events of pole vaulting, cavalry battle, and tug-of-war. I had no experience as a leader of nearly 600 people, of course, and I did not have confidence in myself. The leaders of each student block, who corresponded to my subordinates at that time, were my classmates and juniors, and even though I had conflicts with them, I persevered with my plans and was able to successfully complete the Sports Day. This is one of the major factors that have made me who I am today. In fact, it was that early experience that allowed me to complete many projects and become a manager at the age of 36.